Algemene Voorwaarden
De voorwaarden voor het gebruik van mijn diensten en website
1. Algemene Bepalingen
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten die worden verleend door Qamar Zorg, gevestigd te Van Grootheestpad 12, 3815 PR Amersfoort, Nederland.
Contactgegevens:
Qamar Zorg
Adres: Van Grootheestpad 12, 3815 PR Amersfoort, Nederland
Telefoon: +316-40504978
E-mail: info@qamarzorg.nl
Laatst bijgewerkt: 11-09-2025
2. Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
- Qamar Zorg: De zorgverlener die deze voorwaarden hanteert
- Cliënt: De natuurlijke persoon die gebruik maakt van mijn diensten
- Diensten: Alle zorgdiensten, begeleiding en ondersteuning die ik verleen
- Overeenkomst: De afspraak tussen Qamar Zorg en de cliënt
- Website: De website van Qamar Zorg (qamarzorg.nl)
3. Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes en overeenkomsten tussen Qamar Zorg en de cliënt, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
Door gebruik te maken van mijn diensten of website, gaat u akkoord met deze algemene voorwaarden.
Eventuele afwijkingen van deze voorwaarden zijn alleen geldig indien deze schriftelijk zijn overeengekomen.
4. Dienstverlening
4.1 Aard van de Diensten
Qamar Zorg biedt de volgende diensten:
- Persoonlijke begeleiding en ondersteuning
- Specialistische zorg voor autisme spectrum stoornissen
- Begeleiding bij gedragsproblematiek
- Maatschappelijke ondersteuning
- Andere zorgdiensten zoals omschreven in de zorgovereenkomst
4.2 Uitvoering van Diensten
Ik voer mijn diensten uit met de grootst mogelijke zorgvuldigheid en in overeenstemming met de geldende wet- en regelgeving, waaronder de Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO).
De dienstverlening vindt plaats op basis van een individueel zorgplan dat in overleg met de cliënt wordt opgesteld.
5. Afspraken en Annuleringen
5.1 Afspraken Maken
Afspraken kunnen worden gemaakt via mijn website, telefonisch of per e-mail. Afspraken worden bevestigd door Qamar.
5.2 Annulering door Cliënt
Annuleringen moeten minimaal 24 uur van tevoren worden doorgegeven. Bij annulering binnen 24 uur kunnen kosten in rekening worden gebracht.
5.3 Annulering door Qamar Zorg
Ik behoud mij het recht voor om afspraken te annuleren in geval van ziekte, overmacht of andere onvoorziene omstandigheden.
6. Tarieven en Betaling
6.1 Tarieven
Mijn tarieven zijn gebaseerd op de geldende NZa-tarieven en worden jaarlijks aangepast. De actuele tarieven zijn op aanvraag beschikbaar.
6.2 Vergoeding
Veel van mijn diensten worden vergoed door de zorgverzekeraar. Ik adviseer u om vooraf contact op te nemen met uw verzekeraar over de vergoeding.
6.3 Eigen Bijdrage
Eventuele eigen bijdragen of niet-vergoed zorg wordt vooraf met u besproken en gefactureerd volgens de geldende tarieven.
7. Rechten en Plichten van de Cliënt
7.1 Rechten
- Recht op kwalitatief goede zorg
- Recht op informatie over de behandeling
- Recht op inzage in het dossier
- Recht op privacy en vertrouwelijkheid
- Recht op een second opinion
7.2 Plichten
- Volledige en juiste informatie verstrekken
- Afspraken nakomen of tijdig annuleren
- Respectvol gedrag naar zorgverleners
- Medewerking verlenen aan de behandeling
- Tijdige betaling van eigen bijdragen
8. Vertrouwelijkheid en Privacy
Ik ga vertrouwelijk om met alle persoonlijke en medische informatie. Meer informatie over hoe ik uw gegevens verwerk vindt u in mijn privacybeleid.
Alle medewerkers zijn gebonden aan de beroepsgeheimhouding en hebben een geheimhoudingsverklaring getekend.
9. Aansprakelijkheid
9.1 Beroepsaansprakelijkheid
Qamar Zorg is verzekerd voor beroepsaansprakelijkheid conform de wettelijke vereisten.
9.2 Beperking van Aansprakelijkheid
Mijn aansprakelijkheid is beperkt tot het bedrag dat door mijn verzekeraar wordt uitgekeerd. Ik ben niet aansprakelijk voor indirecte schade.
9.3 Overmacht
Ik ben niet aansprakelijk voor het niet nakomen van mijn verplichtingen als gevolg van overmacht, zoals ziekte, natuurrampen of andere onvoorziene omstandigheden.
10. Klachten
Heeft u een klacht over mijn dienstverlening? Ik neem klachten serieus en probeer deze zo snel mogelijk op te lossen.
Klachtenprocedure:
- Bespreek uw klacht eerst met de betrokken zorgverlener
- Indien geen oplossing: meld de klacht bij mijn klachtenfunctionaris
- Ik behandel uw klacht binnen 6 weken
- Niet tevreden? U kunt zich wenden tot de geschillencommissie
Contact klachtenfunctionaris:
E-mail: info@qamarzorg.nl
Telefoon: +316-40504978
11. Beëindiging van de Overeenkomst
11.1 Door de Cliënt
U kunt de zorgovereenkomst te allen tijde beëindigen door dit schriftelijk mede te delen.
11.2 Door Qamar Zorg
Ik kan de overeenkomst beëindigen bij wangedrag, niet-betaling of wanneer een goede zorgrelatie niet meer mogelijk is. Dit gebeurt altijd met inachtneming van een redelijke opzegtermijn.
12. Wijzigingen
Ik behoud mij het recht voor om deze algemene voorwaarden te wijzigen. Wijzigingen worden van tevoren aangekondigd via mijn website of per e-mail.
Belangrijke wijzigingen treden pas in werking na een redelijke termijn waarin u bezwaar kunt maken.
13. Toepasselijk Recht
Op deze algemene voorwaarden en alle overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing.
Geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in Nederland, tenzij wettelijk anders is bepaald.
14. Contact
Voor vragen over deze algemene voorwaarden kunt u contact met mij opnemen:
Qamar Zorg
E-mail: info@qamarzorg.nl
Telefoon: +316-40504978
Adres: Van Grootheestpad 12, 3815 PR Amersfoort, Nederland